Śniadanie i kolacja: zdrowe rady

Published / by admin / Leave a Comment

Na śniadanie i drugie śniadanie spożywajmy nabiał (mleko, jogurt lub ser), pokarmy bogate w skrobię (chleb, tosty lub płatki śniadaniowe) lub produkty niezawierające białka, albo owoce. Np:

Śniadanie:

salatka owocowa

  • kawa z nisko tłuszczowym mlekiem i mała kanapka. Drugie śniadanie: sałatka owocowa (dokładniej: mała kanapka z gotowaną szynką + kawa z mlekiem na śniadanie, sałatka owocowa z gruszki i winogron na drugie śniadanie).
  •  herbata z mlekiem i 2 kiwi. Drugie śniadanie: 1 kanapka i odtłuszczony jogurt pitny (dokładniej: kawa z mlekiem i 2 kiwi na śniadanie, kanapka z szynką i beztłuszczowy jogurt pitny na drugie śniadanie).
  •  kawa z mlekiem oraz kanapka ze świeżym pomidorem i serem. Drugie śniadanie: słodzony jogurt naturalny z niskotłuszczowymi orzechami (dokładniej: kawa z mlekiem, kanapka zapiekana ze świeżym pomidorem, oregano, olejem z oliwek i serem bez dodatku tłuszczu. Na drugie śniadanie: jogurt naturalny z orzechami).
  • płatki śniadaniowe z mlekiem. Drugie śniadanie: jabłko ze słodzonym jogurtem. Staraj się wybierać płatki śniadaniowe z pełnych ziaren bez miodu, cukru ani dodatkowych tłuszczy.

Kolacja:

warzywa z kurczakiem

Zbilansowana i lekka kolacja powinna zawierać surowe lub gotowane warzywa, pokarmy białkowe (mięso, ryby lub jaja) i umiarkowaną ilość produktów zawierających skrobię (chleb, makaron, płatki i rośliny strączkowe). Skonsultuj się ze swoim dietetykiem co do składu ilościowego jeśli stosujesz dietę ograniczającą kalorie. Przykładowo:

  • puree z cukinii z grillowanym morszczukiem. Deser: mandarynki (dokładniej: krem z cukinii, cebuli i małego ziemniaka przyprawiony solą i czarnym pieprzem, w całości i startym. Grillowany morszczuk. 2 mandarynki na deser).
  •  cała sałatka. Deser: mango (dokładniej: sałatka z zielonej sałaty, jadalnych pędów, pomidorków koktajlowych, buraka i marchewki z gotowanym jajkiem i 25 g orzechów laskowych. 2 tosty z pełnego ziarna. Na deser średnie mango)
  • gotowane na parze warzywa z kurczakiem. Deser: melon (dokładniej: bakłażan, cebula, marchewka i paski pomidorów, gotowane na parze z pokrojoną w kostkę piersią kurczaka. 2 kromki pełnoziarnistego chleba. Melon na deser).
  • sałatka pomidorowa z podbrzuszem tuńczyka. Deser: banan (dokładniej: sałatka z pomidorów w grubych plasterkach i podbrzusza tuńczyka, 2 kromki pełnoziarnistego chleba. Na deser banan).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *